Ahad, 16 September 2012

Badal Umrah atau Upah Umrah 2014 / 2015



Perkhidmatan Badal Umrah (Upah Umrah) yang ditawarkan :  


PERKARA

HARGA

DISERTAKAN

Upah Umrah

RM 300

1.    Umrah, Tahlil Arwah

2.    Sijil Upah Umrah

3.    Hadiah - Tasbih dan 500ml Air Zam-Zam

Upah Umrah Ramadhan

RM 400

1.    Umrah, Tahlil Arwah

2.    Sijil Upah Umrah

3.    Hadiah - Tasbih dan 500ml Air Zam-Zam



Setelah tamat musim haji kini tiba pula masanya umat islam seluruh dunia yang mempunyai kemampuan untuk mengadakan kunjungan ke Baitullah (Rumah Allah) di Makkah Al Mukarramah dengan mengerjakan umrah atau juga dikenali sebagai Haji Kecil, kerana ditunaikan diluar musim haji. Begitu juga dengan umat islam di Malaysia yang mempunyai kemampuan untuk menunaikan umrah telah pun membuat persediaan untuk tujuan itu.
Raudhah Umrahajj Services yang telah menjalankan perkhidmatan Upah Haji kini mengadakan khidmat Upah Umrah bagi umat islam yang tidak mempunyai kemampuan untuk menunaikan umrah bagi waris - waris mereka yang telah meninggal dunia.

Raudhah Umrahajj Services mampu untuk mengambil Upah Umrah bagi waris - waris tersebut dengan bayaran yang paling minima dan mampu dibayar oleh semua golongan. Jika dibandingkan dengan waris itu mengerjakan umrah itu sendiri.

Tetapi jika mereka mengupahkan kepada Raudhah Umrahajj Services untuk menunaikan hajat mereka itu, bayarannya adalah lebih murah iaitu RM300 sahaja bagi satu ibadat umrah. Pihak syarikat kami akan menunaikan umrah tersebut atas nama mereka yang hendak diumrahkan itu.

Pihak syarikat pula akan mengeluarkan sijil upah umrah yang berupa kenyataan dan keterangan lengkap disertakan sekali tahlil arwah, cenderahati seperti tasbih dan 500ml Air Zam-Zam. Sijil dan cenderahati tersebut akan diserahkan kepada pemohon selepas umrah itu selesai ditunaikan.

Bayaran wang Upah Umrah sambil
melabur dalam saham akhirat. Sebahagian dari yuran tersebut akan disalurkan kepada Pembinaan Masjid, Madrasah dan Pusat Tahfiz terpilih agar impaknya berpanjangan dan berterusan kepada arwah dan juga pemberi.

Semoga ALLAH SWT mengurniakan yang mabrur kepada arwah, Amin.

Hari ini adalah PEMBERIAN, manfaatkanlah sebaik-baiknya kerana semulia-mulia hamba ialah yg paling tinggi TAQWAnya. Semalam adalah SEJARAH maka beristighfarlah utknya dan bersyukur atas kurniaan HIDAYAH dari-NYA kerana sebaik-baik ZIKIR adalah ISTIGHFAR dan sebaik2 DOA adalah ALHAMDULILLAH. Esok adalah MISTERI yg pada-NYA terletak angan2 dan sebijak2 manusia ialah yg sentiasa mengingati kematiannya lalu mempersiapkan diri menghadapi kehidupan yg kekal abadi selamanya. Semoga kita semua dibawah rahmat Allah selalu, Amin.